Τρίτη 24 Μαρτίου 2009

Ιόνια Οδός: Αρχίζουν τα έργα


Ξεκινούν άμεσα οι εργασίες κατασκευής του μεγάλου αυτοκινητόδρομου που έρχεται να αλλάξει οριστικά τα χαρακτηριστικά της Αιτωλοακαρνανίας και να άρει την απομόνωση. Μετά από 20 χρόνια διεκδικήσεων, συζητήσεων και μελετών… περνάμε επιτέλους στην υλοποίηση των οραμάτων!
Το έργο θα κατασκευαστεί τμηματικά και θα εξελίσσεται σύμφωνα και με την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων. Η καθυστέρηση μάλιστα που παρατηρείται οφείλεται ακριβώς στο θέμα αυτό. Είναι χαρακτηριστικό δε το γεγονός ότι το έργο θα ξεκινήσει απ’ τα 5 πρώτα χιλιόμετρα που δόθηκαν… διασπασμένα όμως σε 28 κομμάτια αυτή τη στιγμή , καθώς η διαδικασία των επιτάξεων είναι υπερβολικά αργή. Η προσπάθεια πάντως εστιάζεται πλέον στην ταχεία ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων, ώστε να μην παρεμποδιστεί η συνέχεια του έργου, που στο σύνολό του περιλαμβάνει 42 ανισόπεδους κόμβους και 382 χλμ. κλειστού αυτοκινητόδρομου Ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με προϋπολογισμό διπλάσιο εκείνου της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου!
Πιο συγκεκριμένα το έργο περιλαμβάνει:
α) τον αυτοκινητόδρομο «Ιόνια Οδός» μήκους περίπου 196 χλμ. από Αντίρριο έως Ιωάννινα (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό).
β) τμήμα του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ μήκους περίπου 175 χλμ. από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης έως τη Σκάρφεια, μετά τα Καμένα Βούρλα.
γ) τον συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα μήκους 11 χλμ.
Να σημειωθεί ότι στην Ιόνια Οδό θα ενσωματωθεί και το σε πλήρη εξέλιξη έργο της Παράκαμψης Αγρινίου (β΄ φάση), το οποίο μάλιστα θα παραδοθεί πολύ νωρίτερα απ’ τον προβλεπόμενο χρόνο.
Το συνολικό έργο της Ιονίας Οδού, βάσει του χρονοδιαγράμματος θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε 72 μήνες απ’ την κύρωση της σύμβασης (ο χρόνος μετρά απ’ τις αρχές του περασμένου έτους) και σε ότι αφορά το κομμάτι που διέρχεται την Αιτ/νία σε 44 μήνες.
Τέλος υπενθυμίζουμε ότι στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των δρόμων της παραχώρησης, έναντι είσπραξης διοδίων. Σε ότι αφορά τα διόδια πρέπει να σημειωθεί ότι αλλάζει το σύστημα και πλέον δεν θα ισχύει η πρακτική της χρώσης ανεξάρτητα των χιλιομέτρων που διανύουμε. Με το νέο σύστημα η χρέωση των διοδίων θα γίνεται ανά χιλιόμετρο
Μάλιστα την αναγκαιότητα άμεσης έναρξης των εργασιών της Ιόνιας Οδού και στην περιοχή της Ηπείρου τώρα που τελειώνουν τα έργα στην Εγνατία εξέφρασε προς τον Υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Ξανθόπουλο η Δ.Ε. του ΤΕΕ Ηπείρου με τον οποίο συναντήθηκε πριν λίγες ημέρες. Οπως τονίζει σε ανακοίνωσή της θα υπάρξει μεταφορά δραστηριοτήτων σε όλα τα τεχνικά επαγγέλματα (εργολάβοι, μελετητές, τοπογραφικά συνεργεία, τεχνίτες, κάτοχοι μηχανημάτων οδοποιίας, ιδιοκτήτες φορτηγών, εργατοτεχνικό δυναμικό, κλπ) από την Εγνατία στην Ιόνια Οδό, κάτι που αν συμβεί θα ανακουφίσει σημαντικά οικονομικά όλη την περιοχή. Οι Πρόεδροι των Περιφερειακών Τμημάτων του ΤΕΕ Ηπείρου και Αιτωλοακαρνανίας μαζί με μέλη των Διοικήσεών τους σε σύσκεψη με τον αρμόδιο Υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Ξανθόπουλο στην Αθήνα συζήτησαν την πρόοδο των εργασιών στην Ιόνια Οδό.
Από πλευράς ΤΕΕ εκφράστηκε η έντονη ανησυχία και ο προβληματισμός για την καθυστέρηση έναρξης των εργασιών. Εκ μέρους του Υφυπουργού -αναφέρεται στην ανακοίνωση- εκφράστηκε η πεποίθηση για άμεση εγκατάσταση του παραχωρησιούχου και σύντομη έναρξη των εργασιών τόσο στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας όσο και στην περιοχή του Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων, στη σήραγγα Αμπελιάς και στο τμήμα Αβγό – Κόμβος Ιωαννίνων.
Έγινε ενημέρωση και συζήτηση αναφορικά με το πρόβλημα που υπήρξε για την έναρξη εργασιών στη θέση Κλόκοβα (Παλαιοβούνα) και το οποίο έχει ξεπεραστεί.
Επίσης συζητήθηκαν με τον Υφυπουργό θέματα για παράπλευρα και συγκεκριμένα έργα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας, στην Ήπειρο και Λευκάδα και που πρέπει να εκτελεστούν στα πλαίσια των τομεακών Επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013, όπως: οδικός άξονας Αμβρακία-Άκτιο (υπάρχει σχετικό άρθρο), Ιόνια Οδός-Πλατυγυάλι-Αστακός, Άκτιο-Λευκάδα που επίσης βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης), Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα, Φιλιππιάδα-Πρέβεζα, καθώς επίσης και το τμήμα Ιωάννινα-ΒΙΠΕ Ιωαννίνων-Καλπάκι που έμεινε εκτός της σύμβασης παραχώρησης.

Επιμέλεια: Επαμεινώνδας Νικάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια: