Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2009

Σχολεία για …κλάματα


Στο τεύχος Οκτωβρίου της εφημερίδας μας είχαμε αναφερθεί στο κυρίως θέμα μας στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Δημοτικό Σχολείο της Βόνιτσας. Δυστυχώς όμως, το Δημοτικό Σχολείο της πόλης μας δεν είναι το μοναδικό στην περιοχή που αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά προβλήματα. Το κτιριακό πρόβλημα της περιοχής μας και πιο συγκεκριμένα του 7ου Γραφείου Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι εντονότατο. Μια ματιά στις σχολικές μονάδες της Βόνιτσας αρκεί. Δύο από τα τρία Νηπιαγωγεία στεγάζονται σε μαγαζιά ή σπίτια, το τρίτο νηπιαγωγείο ,παρόλο που είναι καινούργιο πλημμυρίζει, υπολογιστές δεν υπάρχουν, ενώ για το δημοτικό τα έχουμε ήδη αναφέρει.
Ο σύλλογος δασκάλων και νηπιαγωγών Βόνιτσας έχουν… βαρεθεί να στέλνουν επιστολές για να γνωστοποιούν τα προβλήματα που υπάρχουν, αλλά μέχρι σήμερα ακόμη δεν έχει γίνει το παραμικρό. Σήμερα η εφημερίδα μας δημοσιεύει την επιστολή που στάλθηκε τον Οκτώβριο του 2008 στον Νομάρχη Αιτωλοακαρνανίας κύριο Σώκο για να μπορέσετε και εσείς να δείτε από πρώτο χέρι τα προβλήματα που υπάρχουν.

«Κύριε Νομάρχη,
Θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τα εναγώνια αιτήματά μας και περιμένουμε τις άμεσες ενέργειές σας ,για τα ζητήματα που αφορούν τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων της περιοχής μας. Σε γενικές γραμμές , στην περιοχή μας ,οι βιβλιοθήκες ,τα γυμναστήρια, τα εργαστήρια φυσικής και πληροφορικής είναι ανύπαρκτα στα περισσότερα σχολεία ή και εκεί που υπάρχουν έγιναν αίθουσες. Τα προαύλια θυμίζουν περισσότερο νεκρό τοπίο, παρά χώρο εκτόνωσης και παιχνιδιού για τους μαθητές. Σε αρκετά συγκροτήματα δεν υπάρχουν γραφεία για τους εκπ/κους.
Η εφαρμογή του Ολοημέρου ,δε συνοδεύτηκε από την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή ,στην ίδια αίθουσα οι μαθητές τρώνε, κάνουν μάθημα ,απασχολούνται από τους εκπ/κους ειδικοτήτων.
Ειδικότερα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι τα παρακάτω:
1ο Νηπιαγωγείο Βόνιτσας ,στεγάζεται σε κατάστημα χωρισμένο στη μέση με κόντρα πλακέ ,με τζαμαρία μαγαζιού ως πρόσοψη ,χωρίς αερισμό ,με δυο τουαλέτες – μη προσαρμοσμένες στα μέτρα των νηπίων- κοινές για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στα 95 τμ αυτού του κτιρίου ,κυριολεκτικά στοιβάζονται 40 προνήπια-νήπια .Αν αφαιρέσουμε τους χώρους που καταλαμβάνουν τα έπιπλα ,ο ελεύθερος χώρος που αντιστοιχεί σε κάθε νήπιο δεν ξεπερνάει το 1τμ.
3ο Νηπιαγωγείο Βόνιτσας ,στεγάζεται σε οίκημα κατασκευαστικά προορισμένο για μαγαζί ,με βιτρίνα .Ο αύλειος χώρος του συνορεύει με αποθήκη φυτοφαρμάκων ,που πολλές φορές τα κατάλοιπά τους με τη βροχή και τον αέρα μεταφέρονται στο προαύλιο.
Νηπιαγωγείο Παλαίρου, Νηπιαγωγείο Μύτικα ,στεγάζονται εδώ και χρόνια σε λυόμενα. Εκτός των άλλων ,πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη ,τα ιατρικά δεδομένα από έρευνες που έχουν γίνει ,για τους κινδύνους που διατρέχει η υγεία των μαθητών από την παρατεταμένη παραμονή τους σε τέτοια διδακτήρια. (8 μήνες)
1ο – 2ο Δημοτικό Σχολείο Βόνιτσας , ο δεύτερος όροφος έχει κριθεί ακατάλληλος και δε χρησιμοποιείται ,με αποτέλεσμα ,αίθουσες να έχουν χωριστεί στη μέση με νοβοπάν και στο προαύλιο έχει τοποθετηθεί κοντέινερ για να καλυφθούν οι ανάγκες, περιορίζοντας έτσι το ζωτικό χώρο 300 μαθητών . Το κυριότερο πρόβλημα όμως είναι η γειτνίαση του σχολείου (μικρότερη των 50 μ. η απόσταση) με το κτίριο του ΟΤΕ και τις κεραίες του ,σε μια περίοδο που δεν υπάρχουν αμφιβολίες μεταξύ του επιστημονικού κόσμου ,ότι η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία του τύπου που εκπέμπεται από τις κεραίες τηλεφωνίας μπορεί να προκαλέσει καρκίνο και γενετική ζημία. Ως δεδικασμένο υπάρχουν αποφάσεις του ΣΤΕ.( βλ. π.χ υπ' αριθμ. 740-742/2008)
Δημοτικό Σχολείο Παλαίρου, όσο κι αν φαίνεται περίεργο ,ένα σχολείο που λειτουργεί εδώ και τέσσερα χρόνια είναι μη λειτουργικό. Το προαύλιο είναι σα φυλακή ,το Τμήμα Ένταξης στεγάζεται σε αποθήκη , η αίθουσα φυσικής έχει μετατραπεί σε τάξη. Η αίθουσα πληροφορικής έχει χωριστεί με νοβοπάν. Τα ¾ καταλαμβάνει τάξη ,ενώ το υπόλοιπο ¼ χρησιμοποιείται ως αίθουσα πληροφορικής και γραφείο των εκπ/κων. Σημειώνουμε ότι δεν έχει ούτε ένα παράθυρο με αποτέλεσμα το με αερισμό της.
Είναι προφανές ότι υπό τις δυσμενείς αυτές συνθήκες ,ούτε οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν απρόσκοπτα στη εκπ/κη διαδικασία ,ούτε οι εκπ/κοι έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν επαρκώς τα καθήκοντά τους.
Έχει χαθεί άλλωστε τόσος πολύτιμος χρόνος εις βάρος των παιδιών μας ,που δεν χωρούν πλέον ανούσιες παρατάσεις και προσωρινές λύσεις ,ούτε όμως ιδιωτικοποιήσεις κι εμπορευματοποιήσεις της κατασκευής των σχολικών κτιρίων μέσω Σύμπραξης Ιδιωτικού- Δημόσιου Τομέα (ΣΔΙΤ).
Μέσα από αυτή την καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στα κτίρια του 7ου Γραφείου ΠΕ, πρέπει να προκύψει ο άμεσος συνολικός σχεδιασμός λύσης για τα παραπάνω προβλήματα.
Όλοι μαζί να διεκδικήσουμε ένα σύγχρονο, δημόσιο ,πραγματικά δωρεάν σχολείο που θα σέβεται τις ιδιαιτερότητες ,τις ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών.
Να δοθεί λύση τώρα με την:
Επιτάχυνση των διαδικασιών ανέγερσης των νέων κτιρίων,
Άμεση μετεγκατάσταση των σχολείων με κτιριακά προβλήματα
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΑΤ ΠΑΙΔΕΙΑ! !»

Δεν υπάρχουν σχόλια: