Τετάρτη 22 Απριλίου 2009

Ραντεβού στον αέρα


Τα τελευταία τέσσερα χρόνια πέντε συμπατριώτες μας ασχολούνται με το αλεξίπτωτο πλαγιάς, ευρύτερα γνωστό ως πάρα πέντε. Οι …παράτολμοι άνθρωποι της διπλανής πόρτας πραγματοποιούν πολύ συχνά πτήσεις από την κορυφή του Προφήτη Ηλία και προσγειώνονται στην περιοχή της Σάλτινης. Η «ΑΚΑΡΝΑΝΙΑ» μίλησε με έναν από αυτούς και πιο συγκεκριμένα τον κύριο Κύρκο Παναγιώτη ο οποίος μας μίλησε για την …τρέλα τους, και για το πώς κάποιος μπορεί να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο σπορ.
«Στην Βόνιτσα ασχολούμαστε πέντε άτομα με το αλεξίπτωτο πλαγιάς. Από αυτούς οι 2 έχουνε πτυχίο πιλότου, δεύτερης κατηγορίας δίπλωμα, οι άλλοι δύο έχουνε της πρώτης κατηγορίας δίπλωμα και υπάρχει και ένας μαθητευόμενος. Ξεκινήσαμε στα μέσα του 2005. Πρωτοπόρος της όλης ιστορίας ήταν ο Γιώργος Μυρισιώτης ο οποίος κόλλησε το …μικρόβιο και σε εμένα. Τα άλλα τρία άτομα που ασχολούμαστε είναι οι Ράγκος Δημήτριος, Γαρδίκης Βασίλειος και ο βενιαμίν της παρέας είναι ο Λιάπης Χρήστος. Στη Βόνιτσα πραγματοποιούμε τις απογειώσεις μας από τον Προφήτη Ηλία. Μάλιστα έχουμε και μία υπόσχεση από τον Δήμο Ανακτορίου ότι θα μας κάνει δρόμο και μία ράμπα στον Αμμαδερό και αυτό είναι καλό όχι μόνο για εμάς, γιατί θα έχουμε πρόσβαση στην παραλία άμεσα, γιατί τώρα από τον Προφήτη Ηλία είναι λίγο δύσκολο να πας κατευθείαν στην παραλία όταν πραγματοποιείς πτήση καθώς προσγειώνεσαι τις περισσότερες φορές σε χωράφια με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα με τους ιδιοκτήτες των χωραφιών. Επίσης θα μπορούν να πετάξουν νέοι από την ράμπα και να κάνουν εδώ τα πρώτα τους μαθήματα, κάτι που σημαίνει πως θα έρθει αρκετός κόσμος από την γύρω περιοχή στη Βόνιτσα, δάσκαλοι και εκπαιδευτές», τόνισε ο κύριος Κύρκος.
Όμως, πως μπορεί κάποιος αν θέλει να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο σπορ; Υπάρχει η δυνατότητα να πάρει μαθήματα από κάποιον εκπαιδευτή και αν ναι πόσο στοιχίζουν αυτά;
«Το αλεξίπτωτο πλαγιάς είναι το πιο φθηνό αεράθλημα. Για να μάθει κάποιος να πετάει μπορεί να απευθυνθεί στο δικό μας το σωματείο το οποίο έχει δάσκαλο και εκπαιδευτή ο οποίος θα του δώσει τα πρώτα μαθήματα. Ο μαθητευόμενος θα κάνει 5 με 6 πτήσεις μαζί με τον δάσκαλο και με τον εξοπλισμό της σχολής και στη συνέχεια θα μπορεί να πετάει μαζί με την λέσχη. Η λέσχη μας έχει έδρα τους Παπαδάτες Πρέβεζας. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται λίγο έξω από την Πρέβεζα, δίπλα στο Nicopolis Club. Εκεί είναι ένα φοβερό μέρος, το οποίο όμως δυστυχώς δεν θα μπορέσουμε να χρησιμοποιούμε για πολύ καιρό ακόμα καθώς πουλήθηκε σε ιδιώτη.
Τα μαθήματα κοστίζουν κάτι λιγότερο από 500 ευρώ και περιλαμβάνει περίπου 5 με 6 πτήσεις. Η πρώτη πτήση γίνεται μαζί με τον δάσκαλο (διπλό) για να μπορέσει ο δάσκαλος να δει πως αντιδράει ο μαθητευόμενος και άλλα πολλά. Μετά ξεκινάει τα επίγεια και κάνει ακόμη ένα διπλό, πριν πραγματοποιήσει την πρώτη πτήση μόνος του».
Πόσο στοιχίζει ένας εξοπλισμός;
«Η τιμή ενός μεταχειρισμένου εξοπλισμού κυμαίνεται από 1000 εως 1500 ευρώ, ενώ ένας καινούργιος πολύ καλός εξοπλισμός δεν ξεπερνάει τα 5.000 ευρώ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει το κάθισμα, το πανί, πυξίδες, GPS, ασύρματο και άλλα πολλά και μπορείς να τον κρατήσεις πολλά χρόνια, είναι κάτι σαν το αυτοκίνητο. Αυτό που χρειάζεται πιο συχνά αλλαγή είναι το φτερό, το πανί δηλαδή, το οποίο μπορεί να το αλλάζεις κάθε τρία εώς πέντε χρόνια».
Πόσο επικίνδυνο είναι το συγκεκριμένο σπορ;
«Ο κύριος Βλασσόπουλος ο οποίος είναι πρόεδρος στην ΕΑΠ είπε ότι από τη στιγμή που αναγκάστηκα να αγοράσω αυτοκίνητο για να πηγαίνω να πετάω είναι επικίνδυνο.
Τα μαθήματα περιλαμβάνουν μετεωρολογία, αεροδυναμική, τεχνική πτήσεων, κανόνες ασφαλείας, πρώτες βοήθειες. Σεμινάρια πραγματοποιούνται 4 με 5 κάθε χρόνο και αυτά είναι απαραίτητο να τα ξέρεις γιατί όταν δίνεις για το πρώτο δίπλωμα εξετάζεσαι πάνω σε αυτά, είπε κλείνοντας ο κύριος Κύρκος.
Το αλεξίπτωτο πλαγιάς, ευρύτερα γνωστό ως παρά πέντε, εμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 70 στην Γαλλία όταν κάποιοι ορειβάτες χρησιμοποιώντας αλεξίπτωτα ελεύθερης πτώσης κατέβαιναν από τα βουνά που είχαν ανέβει. Οι πρώτες εταιρίες έκαναν την εμφάνιση τους στο εξωτερικό περίπου το 1985 και ξεκίνησε σαν σπορ και το 1988 με 1989 άρχισε να κάνει την εμφάνισή του δειλά δειλά από κάποια μεμονωμένα άτομα και στην Ελλάδα.
Εμείς να ευχηθούμε στους συμπατριώτες μας καλές και ασφαλείς πτήσεις και να προτρέψουμε όποιον θέλει να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο σπορ. Άλλωστε είναι πού ωραίο το συναίσθημα να πετάς…

ΦΡΑΓΚΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
sp_fragos@hotmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: