Σάββατο 20 Μαρτίου 2010

Καλά νέα για το νομό μας


Απόφαση για κατασκευή τούνελ στην Κλόκοβα μετά από πίεση και της νομαρχίας - Υιοθετούνται διαδικασίες εξπρές για τις απαλλοτριώσεις ώστε να προχωρήσει η Ιόνια Οδός - Η παράκαμψη Αμφιλοχίας το πρώτο κομμάτι της Ιόνιας που θα παραδοθεί

Εκτός από την πολυπόθητη υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του δρόμου Αμβρακία - 'Ακτιο, έρχονται και κάποια ακόμη καλά νέα για το νομό Αιτωλοακαρνανίας. Η παρουσία των τοπικών αρχόντων του νομού στο υπουργείο Υποδομών, δεν είχε μόνο το χαρακτήρα του να βρεθούν απλά εκεί, αλλά είχε και ουσιαστικό χαρακτήρα, αφού από τον υπουργό και υφυπουργό ζητήθηκαν και άλλα πράγματα.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης, που αποτελεί γεγονός για την περιοχή, ο νομάρχης Θύμιος Σώκος είχε συνάντηση με τους ιθύνοντες του υπουργείου, από τους οποίους φάνηκε η διάθεση να κατασκευαστεί τούνελ στην Κλόκοβα, στο πλαίσιο του έργου της Ιόνιας Οδού.
Αυτό είναι ένα θέμα που οι φορείς του νομού παλεύουν εδώ και πολύ καιρό και μάλιστα έχει πραγματοποιηθεί και νομαρχιακό συμβούλιο, όπου τεκμηριωμένα ζητήθηκε από τους παράγοντες του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ που ήταν παρόντες, να δρομολογήσουν τη λύση του τούνελ. Τότε είχαν φανεί θετικοί προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά δεν είχαν κάνει τίποτα άλλο εκτός από το να μοιράζουν υποσχέσεις ότι το θέμα θα εξεταστεί. Σήμερα έρχεται ο υπουργός, σύμφωνα με τα όσα μας μεταφέρει ο κ. Σώκος, και διαβεβαιώνει ότι η λύση αυτή θα προωθηθεί. «Η σήραγγα είναι εφικτή αν και κοστίζει λίγο περισσότερο και αυτό είναι στα θετικά της όλης υπόθεσης», λέει χαρακτηριστικά. Να προσθέσουμε ότι το μήκος αυτής της σήραγγας θα είναι 2.300 μέτρα.
Ο κ. Σώκος κάνοντας και μια αναφορά γενικότερα στο έργο της Ιόνιας, τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο με πολλές αδυναμίες ως προς τη διαδικασία, εννοώντας μεταξύ αυτών προφανώς και τις απαλλοτριώσεις που έχουν γίνει τροχοπέδη για την ομαλή εξέλιξή του σε όλο το μήκος του. Αφού καταφέρθηκε κατά της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου, που, όπως είπε, δημοπρατούσε έργα χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες, τόνισε ότι τώρα πλέον καταβάλλεται μια προσπάθεια από το υπουργείο για να μπει τάξη στο θέμα των εκκρεμοτήτων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κ. Μαγκριώτης μετά από ερώτηση βουλευτών της Ηπείρου για το θέμα της καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων της Ιόνιας, απάντησε ότι το υπουργείο διαμορφώνει πρόταση συντόμευσης της σχετικής διαδικασίας με χρήση της ρύθμισης των Ολυμπιακών Έργων, ενώ σχετικά με τις αρχαιολογικές έρευνες και με τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις θα υπάρξει διυπουργικός συντονισμός, ώστε να ελαχιστοποιηθεί, κατά το δυνατό, ο απαιτούμενος χρόνος ολοκλήρωσης των διαδικασιών αυτών και τέλος θα εξετασθούν πολύ σύντομα οι προτάσεις βελτιστοποίησης της χάραξης του βασικού σχεδιασμού ώστε να επιταχυνθεί ο ρυθμός εκτέλεσης των εργασιών.
Παρόλα αυτά όμως το έργο φαίνεται να μετατοπίζεται χρονικά, αν και κάποια τμήματά του θα παραδοθούν εγκαίρως, όπως είναι η παράκαμψη της Αμφιλοχίας, που αποτελεί άλλη μια καλή είδηση για το νομό. Φαίνεται ότι η εξέλιξη του έργου αυτού είναι ιδιαιτέρως ικανοποιητική και θα παραδοθεί πρώτο στην κυκλοφορία από το Δυτικό άξονα, και αν συμβεί αυτό θα ανακουφιστεί η περιοχή κυκλοφοριακά.
Και τα καλά νέα για το νομό συνεχίζονται με το πρόγραμμα άρσης της επικινδυνότητας του οδικού δικτύου, που στην Αιτωλοακαρνανία περιλαμβάνει 370 χιλιόμετρα, τα οποία η νομαρχία προσπαθεί να διπλασιάσει, καθώς υπάρχουν πολλά τμήματα που σήμερα είναι σε απαράδεκτη, αλλά κυρίως επικίνδυνη κατάσταση. Αν και η νομαρχία δεν έχει ευθύνη για το εθνικό οδικό δίκτυο, όπως τονίζει ο κ. Σώκος, προσπαθεί να κάνει ότι μπορεί για να βελτιωθεί η κατάσταση του δρόμου αυτού, που όμοιος δεν υπάρχει ούτε στο Μπαγκλαντές.
Το πρόγραμμα συνολικά περιλαμβάνει 12.000 χλμ. άρσης της επικινδυνότητας στο πρωτεύον, δευτερεύον και τριτεύον εθνικό δίκτυο. Σε αυτό η νομαρχία πασχίζει να εντάξει τους βασικούς άξονες του νομού, όπως είναι ο κορμός των οδικών αξόνων της Ναυπακτίας, δηλαδή από Ναύπακτο μέχρι Πλάτανο και από εκεί μέχρι τα όρια του νομού, ο δρόμος Ναύπακτος - Θέρμο, η Παραιόνια οδός, δηλαδή από Μεσολόγγι μέχρι Αστακό και από Αστακό μέχρι 'Ακτιο, ο κεντρικός δρόμος του Βάλτου, ο άξονας Θέρμο - Καρπενήσι και Αγρίνιο - Καρπενήσι μέσω Προυσού και ο πρωτεύον εθνικός άξονας.
Πρέπει να επισημανθεί ότι εθνικό δίκτυο, θεωρείται ο δρόμος από Αντίρριο μέχρι 'Αρτα, ο δρόμος από την Αμφιλοχία μέχρι το 'Ακτιο και τη Λευκάδα, ο δρόμος από το Αντίρριο μέχρι τα όρια του νομού προς Φωκίδα, ο δρόμος από το Αγρίνιο μέχρι το Θέρμο και ο δρόμος από το Αγρίνιο μέχρι το Καρπενήσι. Αυτό και μόνο αποδεικνύει ότι κάθε άλλο παρά εθνικές οδοί πρέπει να λέγονται οι προαναφερόμενοι δρόμοι, στους οποίους αν η νομαρχία παρέμβει κινδυνεύει να οδηγηθεί στη δικαιοσύνη.
«Κάποια στιγμή αυτά πρέπει να τελειώσουν και μάλιστα γρήγορα, ώστε η αιρετή περιφέρεια και οι δήμοι να είναι υπεύθυνοι για το σύνολο των έργων που γίνονται μέσα στην περιφέρειά τους, και ιδιαίτερα για τους οδικούς άξονες», τονίζει ο κ. Σώκος, βέβαιος ότι αυτό θα συμβεί στον «Καλλικράτη», με τις νέες αρμοδιότητες που θα δοθούν στους δυο βαθμούς αυτοδιοίκησης που θα προκύψουν.

Πηγη: ΑΙΧΜΗ (http://www.aixmi-news.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια: