Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

ΝΑ ΠΟΙΟΝ ΕΘΕΣΕ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Ο ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ!

Κάποιοι νεοέλληνες, προοδευτικοί κατά τα άλλα, καραδοκούν τελικά να δουν επί ξύλου κρεμάμενους όσους Ελληνες σε καθημερινή βάση «μάχονται» για την ασφάλεια και την ακεραιότητα της χώρας μας.Ξεχνώντας την πρόσφατη ιστορία τους, οι ίδιοι αυτοί νεοέλληνες με την πρώτη ευκαιρία δεν διστάζουν να λιθοβολήσουν ακόμη και τους πλέον μάχιμους υπερασπιστές της πατρίδας τους. Δεν σταματούν όμως εκεί. Σταυρώνουν αξιωματικούς και μια ολόκληρη ομάδα, η οποία στέκεται άγρυπνος φρουρός, σε Ιόνιο και Αιγαίο, ώστε όλοι εμείς να κάνουμε τις κοινωνικές και επαγγελματικές μας… φιγούρες..Ένα άξιο μέλος αυτής της μονάδας, το οποίο μάλιστα έχει παρασημοφορηθεί, είναι και ο Ανθυποπλοίαρχος που μόλις πρόσφατα τέθηκε σε διαθεσιμότητα με αφορμή τα όσα ατυχή έγιναν αλλά και επακολούθησαν της παρέλασης της 25ης Μαρτίου, στο κέντρο της Αθήνας...Ο συγκεκριμένος αξιωματικός είναι ένα από τα καλύτερα στελέχη που διαθέτει το Λιμενικό και ο ελληνικός στρατός. Μεταξύ άλλων έχει:
• Λάβει μετάλλιο ανδρείας μετά την επιτυχή επιχείρηση στην οποία ηγείτο τον Ιούλιο του 2000, όταν ένας πάνοπλος Τσέχος κακοποιός κατέλαβε ιστιοφόρο στο οποίο επέβαιναν 5 Ελβετοί και ένας Έλληνας.
• «Οργώσει» με τους άξιους συναδέλφους του, το Ιόνιο και το Αιγαίο συλλαμβάνοντας εμπόρους ναρκωτικών και διασώζοντας εκατοντάδες λαθρομετανάστες.
• Βρεθεί στην «πρώτη γραμμή» το βράδυ των Ιμίων, πραγματοποιώντας περιπολίες σε απόσταση 50 μέτρων από την βραχονησίδα.
• Παλέψει για τη διάσωση επιβατών του «Σάμινα» και ναυτικών του «Δύστος»• Ήταν στην ίδια επιχείρηση -Μεγάλη Τετάρτη του 1996- ανοιχτά του Κόλπου της Παναγιάς, στη Θεσπρωτία, όταν Αλβανοί έμποροι ναρκωτικών, που επέβαιναν σε φουσκωτό, άνοιξαν πυρ στο ελληνικό σκάφος με αποτέλεσμα να πέσει νεκρός ο 25χρονος Λιμενικός Μαρίνος Ζαμπάτης.
Οι επιχειρήσεις στις οποίες τόσο ο συγκεκριμένος αξιωματικός όσο και οι συνάδελφοί του έπαιξαν τη ζωή τους κορώνα γράμματα είναι εκατοντάδες. Και το πράττουν δίχως ανταλλάγματα και μίζες, αλλά με μοναδικό τους στόχο την ασφάλεια και τη διατήρηση της ακεραιότητας της χώρας…
Αυτοί είναι οι καθημερινοί μας ήρωες, που αθόρυβα, νύχτα και μέρα, μάχονται για την πατρίδα. Και αν κάποιος πιστεύει ότι δεν είναι έτσι, τότε «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω".

Σάββατο 20 Μαρτίου 2010

Καλά νέα για το νομό μας


Απόφαση για κατασκευή τούνελ στην Κλόκοβα μετά από πίεση και της νομαρχίας - Υιοθετούνται διαδικασίες εξπρές για τις απαλλοτριώσεις ώστε να προχωρήσει η Ιόνια Οδός - Η παράκαμψη Αμφιλοχίας το πρώτο κομμάτι της Ιόνιας που θα παραδοθεί

Εκτός από την πολυπόθητη υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του δρόμου Αμβρακία - 'Ακτιο, έρχονται και κάποια ακόμη καλά νέα για το νομό Αιτωλοακαρνανίας. Η παρουσία των τοπικών αρχόντων του νομού στο υπουργείο Υποδομών, δεν είχε μόνο το χαρακτήρα του να βρεθούν απλά εκεί, αλλά είχε και ουσιαστικό χαρακτήρα, αφού από τον υπουργό και υφυπουργό ζητήθηκαν και άλλα πράγματα.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης, που αποτελεί γεγονός για την περιοχή, ο νομάρχης Θύμιος Σώκος είχε συνάντηση με τους ιθύνοντες του υπουργείου, από τους οποίους φάνηκε η διάθεση να κατασκευαστεί τούνελ στην Κλόκοβα, στο πλαίσιο του έργου της Ιόνιας Οδού.
Αυτό είναι ένα θέμα που οι φορείς του νομού παλεύουν εδώ και πολύ καιρό και μάλιστα έχει πραγματοποιηθεί και νομαρχιακό συμβούλιο, όπου τεκμηριωμένα ζητήθηκε από τους παράγοντες του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ που ήταν παρόντες, να δρομολογήσουν τη λύση του τούνελ. Τότε είχαν φανεί θετικοί προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά δεν είχαν κάνει τίποτα άλλο εκτός από το να μοιράζουν υποσχέσεις ότι το θέμα θα εξεταστεί. Σήμερα έρχεται ο υπουργός, σύμφωνα με τα όσα μας μεταφέρει ο κ. Σώκος, και διαβεβαιώνει ότι η λύση αυτή θα προωθηθεί. «Η σήραγγα είναι εφικτή αν και κοστίζει λίγο περισσότερο και αυτό είναι στα θετικά της όλης υπόθεσης», λέει χαρακτηριστικά. Να προσθέσουμε ότι το μήκος αυτής της σήραγγας θα είναι 2.300 μέτρα.
Ο κ. Σώκος κάνοντας και μια αναφορά γενικότερα στο έργο της Ιόνιας, τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο με πολλές αδυναμίες ως προς τη διαδικασία, εννοώντας μεταξύ αυτών προφανώς και τις απαλλοτριώσεις που έχουν γίνει τροχοπέδη για την ομαλή εξέλιξή του σε όλο το μήκος του. Αφού καταφέρθηκε κατά της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου, που, όπως είπε, δημοπρατούσε έργα χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες, τόνισε ότι τώρα πλέον καταβάλλεται μια προσπάθεια από το υπουργείο για να μπει τάξη στο θέμα των εκκρεμοτήτων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κ. Μαγκριώτης μετά από ερώτηση βουλευτών της Ηπείρου για το θέμα της καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων της Ιόνιας, απάντησε ότι το υπουργείο διαμορφώνει πρόταση συντόμευσης της σχετικής διαδικασίας με χρήση της ρύθμισης των Ολυμπιακών Έργων, ενώ σχετικά με τις αρχαιολογικές έρευνες και με τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις θα υπάρξει διυπουργικός συντονισμός, ώστε να ελαχιστοποιηθεί, κατά το δυνατό, ο απαιτούμενος χρόνος ολοκλήρωσης των διαδικασιών αυτών και τέλος θα εξετασθούν πολύ σύντομα οι προτάσεις βελτιστοποίησης της χάραξης του βασικού σχεδιασμού ώστε να επιταχυνθεί ο ρυθμός εκτέλεσης των εργασιών.
Παρόλα αυτά όμως το έργο φαίνεται να μετατοπίζεται χρονικά, αν και κάποια τμήματά του θα παραδοθούν εγκαίρως, όπως είναι η παράκαμψη της Αμφιλοχίας, που αποτελεί άλλη μια καλή είδηση για το νομό. Φαίνεται ότι η εξέλιξη του έργου αυτού είναι ιδιαιτέρως ικανοποιητική και θα παραδοθεί πρώτο στην κυκλοφορία από το Δυτικό άξονα, και αν συμβεί αυτό θα ανακουφιστεί η περιοχή κυκλοφοριακά.
Και τα καλά νέα για το νομό συνεχίζονται με το πρόγραμμα άρσης της επικινδυνότητας του οδικού δικτύου, που στην Αιτωλοακαρνανία περιλαμβάνει 370 χιλιόμετρα, τα οποία η νομαρχία προσπαθεί να διπλασιάσει, καθώς υπάρχουν πολλά τμήματα που σήμερα είναι σε απαράδεκτη, αλλά κυρίως επικίνδυνη κατάσταση. Αν και η νομαρχία δεν έχει ευθύνη για το εθνικό οδικό δίκτυο, όπως τονίζει ο κ. Σώκος, προσπαθεί να κάνει ότι μπορεί για να βελτιωθεί η κατάσταση του δρόμου αυτού, που όμοιος δεν υπάρχει ούτε στο Μπαγκλαντές.
Το πρόγραμμα συνολικά περιλαμβάνει 12.000 χλμ. άρσης της επικινδυνότητας στο πρωτεύον, δευτερεύον και τριτεύον εθνικό δίκτυο. Σε αυτό η νομαρχία πασχίζει να εντάξει τους βασικούς άξονες του νομού, όπως είναι ο κορμός των οδικών αξόνων της Ναυπακτίας, δηλαδή από Ναύπακτο μέχρι Πλάτανο και από εκεί μέχρι τα όρια του νομού, ο δρόμος Ναύπακτος - Θέρμο, η Παραιόνια οδός, δηλαδή από Μεσολόγγι μέχρι Αστακό και από Αστακό μέχρι 'Ακτιο, ο κεντρικός δρόμος του Βάλτου, ο άξονας Θέρμο - Καρπενήσι και Αγρίνιο - Καρπενήσι μέσω Προυσού και ο πρωτεύον εθνικός άξονας.
Πρέπει να επισημανθεί ότι εθνικό δίκτυο, θεωρείται ο δρόμος από Αντίρριο μέχρι 'Αρτα, ο δρόμος από την Αμφιλοχία μέχρι το 'Ακτιο και τη Λευκάδα, ο δρόμος από το Αντίρριο μέχρι τα όρια του νομού προς Φωκίδα, ο δρόμος από το Αγρίνιο μέχρι το Θέρμο και ο δρόμος από το Αγρίνιο μέχρι το Καρπενήσι. Αυτό και μόνο αποδεικνύει ότι κάθε άλλο παρά εθνικές οδοί πρέπει να λέγονται οι προαναφερόμενοι δρόμοι, στους οποίους αν η νομαρχία παρέμβει κινδυνεύει να οδηγηθεί στη δικαιοσύνη.
«Κάποια στιγμή αυτά πρέπει να τελειώσουν και μάλιστα γρήγορα, ώστε η αιρετή περιφέρεια και οι δήμοι να είναι υπεύθυνοι για το σύνολο των έργων που γίνονται μέσα στην περιφέρειά τους, και ιδιαίτερα για τους οδικούς άξονες», τονίζει ο κ. Σώκος, βέβαιος ότι αυτό θα συμβεί στον «Καλλικράτη», με τις νέες αρμοδιότητες που θα δοθούν στους δυο βαθμούς αυτοδιοίκησης που θα προκύψουν.

Πηγη: ΑΙΧΜΗ (http://www.aixmi-news.gr)

Πέμπτη 11 Μαρτίου 2010

Υπογράφεται η σύμβαση για το Άκτιο-Αμβρακία

Την Πέμπτη 11/ 03 αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή του οδικού άξονα Άκτιου-Αμβρακία, μήκους 48,50 χιλιομέτρων και συνολικού προϋπολογισμού 338,2 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι στον τελευταίο διαγωνισμό του έργου, τον περασμένο Ιούνιο η Μηχανική αναδείχθηκε σε μειοδότρια μιας από τις τέσσερις εργολαβίες του έργου. Αντίστοιχα, η ΑΕΓΕΚ και εταιρείες συμφερόντων του ομίλου Μαρούλη που είναι ο στρατηγικός επενδυτής της εισηγμένης, μειοδότησαν στις υπόλοιπες τρεις εργολαβίες του έργου μεταξύ των οποίων και στη μεγαλύτερη, που αφορά την σύνδεση του Ακτίου με τον Δυτικό Αξονα Βορρά-Νότου με προϋπολογισμό 120 εκατ. ευρώ.

Για τη συγκεκριμένη εργολαβία, η ΑΕΓΕΚ προσέφερε έκπτωση 50,4%, ενώ η επίσης συμφερόντων του μεγαλομετόχου της ΑΕΓΕΚ κοινοπραξία Consortia Stabile – Intallipreze μειοδότησε στην τέταρτη εργολαβία προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ προσφέροντας έκπτωση 51,85%. Η Ιόνιος του κ. Μαρούλη μειοδότησε και στη δεύτερη κατά σειρά εργολαβία, η οποία αφορούσε εταιρείες της Στ’ Τάξης εργοληπτικού πτυχίου, προϋπολογισμού 33 εκατ. ευρώ, προσφέροντας έκπτωση της τάξεως του 50,23%. Με τη σειρά της η Μηχανική μειοδότησε στην τρίτη εργολαβία, προϋπολογισμού 39,4 εκατ. ευρώ, προσφέροντας έκπτωση 52,03%.

Capital.gr

Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ FOCUS ON LINE (μετάφραση από τη δημοσιογράφο Παναγιώτα Γιαννοπούλου της εφημερίδας ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου


(Αυτός είναι ο τίτλος του κειμένου)
“Πολιτισμικό σοκ της Ελλάδας” Αρθρογράφος Κ. Boetig από το Focus on line.
* Η μετάφραση από τα γερμανικά του άρθρου, έχει ως εξής:
“Η Ε.Ε. ζητάει από την Ελλάδα όχι μόνο μια σκληρή οικονομική πολιτική αλλά απαιτεί και αλλαγή της νοοτροπίας. Οι ρίζες όμως της διαφορετικότητας είναι βαθιές και δεν θα αλλάξει τίποτα πέραν μιας αισθητικής εξωτερικής επέμβασης. Μπορούμε να καταλάβουμε τους Έλληνες; Οι Έλληνες δεν γνωρίζουν προβλήματα προσαρμoγής. Έχουν κατακλείσει τον κόσμο ψήνοντας και τηγανίζοντας γύρω τους, και παίζοντας σε ρόλο κομπάρσου σε κάποια μικρά εργάκια. Σε αυτόν τον συμπαθητικό μικρό λαό που φαίνεται να χορεύει συνεχώς τον Ζορμπά και να γλεντάει, δεν εκπλήσσεται ο γνωστής των πραγμάτων καθόλου με όσα γίνονται. Πώς και να εκπλήσσεται εξάλλου με έναν λαό που ανακατεύει ρετσίνι με κρασί, τυλίγει ρύζι με χορταρικά σε αμπελόφυλλα, παίρνει το ευρωπαϊκό κύπελλο σχεδόν χωρίς κανένα γκολ, αλλά γνώριζε πριν 2.500 χρόνια ότι η ύλη αποτελείται από άτομα και η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο; Οι Έλληνες ένιωθαν πάντα σαν τους γονείς του πολιτισμού και δεν δίσταζαν όμως να περνούν με τα λεφτά των παιδιών τους. Σήμερα αυτό το κράτος μπαίνει στο γηροκομείο και δέχεται κηδεμόνα να το επιβλέπει. Αλλά φυσικά αυτό δεν απασχολεί καθόλου τον Έλληνα πολίτη. Αυτός πότε δεν περίμενε κάτι από τον υπουργό του, πέρα από την ανταλλαγή της ψήφου του με την άδεια να κτίσει το αυθαίρετο του. Δεν βαριέσαι σου λέει το ελληνικό κράτος θα επιβιώσει και χωρίς δική του κυβέρνηση. Εξάλλου γιατί να αλλάξει κάποιος όταν είναι τόσο τέλειος όσο ο Έλληνας.;
Γλώσσα και γραφή
Οι Έλληνες είναι μοναδικοί! Μόνο αυτοί γράφουν ελληνικά. Το να ξεφορτωθούν επιτέλους την 2500 χρονών παλαιά γραφή ούτε που το σκέφτηκαν πότε. Εξάλλου το ελληνικό αλφάβητο ήταν υπεύθυνο για τη δημιουργία της λατινικής και κυριλλικής γραφής. Στο πέρασμα των χρόνων δεν άλλαξε ιδιαίτερα πάρα μόνο στην έννοια των λέξεων. Φυσικά στα σχολεία είναι κύριο μάθημα και διδάσκεται από την πρώτη Γυμνασίου. Είναι σαν να μαθαίναμε εμείς τα αρχαία γερμανικά η τα γοτθικά. Έχουν φροντίσει όμως να διευκολύνουν τους ξένους τουρίστες τους με πινακίδες που αναγράφουν τις τοποθεσίες με λατινικά γράμματα, αν και σε μια απόσταση μερικών μέτρων θα δεις την ίδια ονομασία με τρεις διαφορετικούς τρόπους γραμμένη. Agia, Aghia, Αyia. Οι κανόνες υπάρχουν για να τους παραβιάζουν. Στα μικρά όσο και στα μεγάλα. Εγωισμός και αίσθηση του “εμείς”. Ο ένας εναντίον του αλλού, αλλά όλοι μαζί εναντίον του εχθρού. Ο καθένας προσπαθεί στους δρόμους είτε με αυτοκίνητο είναι είτε με μηχανάκι, να κόψει την προτεραιότητα του αλλού. “Ο ένας εναντίον του άλλου και όλοι μαζί ενάντια στον πεζό φυσικά”, είναι ο σκοπός. Για να δοθεί μια λύση μπαίνει στη μέση ο τροχονόμος να ρυθμίσει την κίνηση. Και ξάφνου όλοι οι οδηγοί μαζί συμφωνούν και συνεργάζονται σε έναν εκκωφαντικό θόρυβο κορναρίσματος που τελικά οδηγεί τον τροχονόμο στη φυγή. Με ελεύθερο το πεδίο λοιπόν πάλι οι οδηγοί επιδίδονται στο εγωιστικό τους έργο. Μεταξύ τους βασικά οι Έλληνες μισούνται. Δεν είναι τυχαίο που στον ελληνικό εμφύλιο του 1944-1949 σκοτώθηκαν περισσότεροι Έλληνες απ’ ότι στον δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο. Τον εισβολέα όμως τον αντιμετωπίζουν όλοι μαζί. Είτε Αριστεροί είναι είτε Δεξιοί. Η μεγαλύτερη φιλοφρόνηση που μπορείς να αποσπάσεις από Έλληνα είναι το “είσαι δικός μας”.
Με την πλάτη γυρισμένη.
Υπάρχουν άνθρωποι και Έλληνες. Μέχρι και πριν 30 χρόνια οι Έλληνες μετρούσαν έξι ηπείρους. Τις γνωστές πέντε που ξέρουμε όλοι και την …Ελλάδα. Για μερικούς μάλιστα υπήρχαν και τεσσάρων ειδών ζωντανά πλάσματα. Τα φυτά, τα ζώα, οι άνθρωποι και οι Έλληνες. Την ΕΟΚ την περνούσαν κάποιοι για συνεργασία του διαόλου με τον Πάπα που σκοπό είχαν να καταδυναστεύσουν και να μυήσουν τους χριστιανούς ορθόδοξους σε ρωμαϊκές αιρέσεις. Έτσι μάλιστα δεν υποδουλώθηκαν ούτε στους Τούρκους. Η “Ισταμπουλ” ονομάζεται ακόμη επισήμως Κωνσταντινούπολη και η κιτρινόμαυρη σημαία της βυζαντινής αυτοκρατορίας κυματίζει ακόμη σε εκκλησίες και μοναστήρια. Ακριβώς και πάντα δίπλα της έχει τη γαλανόλευκη ελληνική, του μόλις κατά το 1829 απελευθερωμένου ελληνικού κράτους. Ωστόσο οι Έλληνες ως χριστιανοί δίνουν ονόματα αρχαιοελληνικά στα παιδιά τους χωρίς ενδοιασμούς. Έτσι έρχεται σε αντίθεση η μεγαλοπρέπεια της ελληνικής αρχαιότητας με τη σημερινή τους εικόνα.
Η παρέα μετράει. Όμως είναι παρέα της μιας στιγμής
Οι περισσότεροι Έλληνες είναι πολύ της παρέας. Δεν τους αρέσει να τρώνε μόνοι τους ή δυο -δυο. Θέλουν μεγάλες παρέες και ο ένας φέρνει και τον άλλο μαζί του.Οπότε βλέπεις συχνά μεγάλες παρέες στα τραπέζια τους. Η πίστα στο χορό μονοπωλείται και θεωρούν αγένεια να μπεις μαζί τους στο συρτάκι ή στο χασάπικο.Και το πουρμπουάρ στην ορχήστρα πάει για την ατομική του ευχαρίστηση σε δική του παραγγελία. Τρώνε διαφορετικά, και τσακώνονται ψεύτικα για το λογαριασμό. Οι Έλληνες παραγγέλνουν όλοι μαζί στο τραπέζι και όχι ο καθένας το πιάτο του. Το κρασί ρέει άφθονο στα ποτήρια και πάντα πρέπει να φροντίζουν να υπάρχει ανεφοδιασμός. Δεν αδειάζει κάνεις το πιάτο του, γιατί αυτό θα σήμαινε πως το φαγητό έπεσε λίγο και ίσως δεν θα χόρτασαν όλοι. Όταν έρχεται ο λογαριασμός όλοι προθυμοποιούνται δήθεν να πληρώσουν ενώ ξέρουν πολύ καλά ποιανού η σειρά είναι. Όσο για το πουρμπουάρ, τους είναι πιο βολικό να αφήνουν τα ψιλά στο τραπέζι, αντί να στρογγυλοποιήσουν το ποσό λεκτικά στο σερβιτόρο.
Ο Θεός βοηθός: Καινούργιοι άγιοι για καινούρια προβλήματα
Το 97% των Ελλήνων είναι χριστιανοί ορθόδοξοι. Οι εικόνες των αγίων τους κρέμονται όπου μπορεί κανείς να φανταστεί. Έχουν ρόλο υπουργού και γενικού γραμματέα του Θεού και κρέμονται εκτός από τις εκκλησίες και στις ταβέρνες στα σπίτια, στα σούπερ μάρκετ δίπλα στο ταμείο. Όποιος έχει προβλήματα απευθύνεται σε αυτούς και μάλιστα κατευθείαν στους ειδικούς. Στον Άγιο Νικόλαο (οι ναυτικοί) ή στην Άγια Παρασκευή (όσοι έχουν προβλήματα οράσεως). Όταν βέβαια εμφανιστεί καμιά καινούρια ασθένεια, τότε βαφτίζουμε κάποιον καινούριο Άγιο όπως το 1959 τον Άγιο Ραφαήλ για τους καρκινοπαθείς.Μόνο που για τους πολιτικούς τους δεν βρέθηκε ακόμη κανένας.
Χωρίς χρόνο και χώρο
Οι Έλληνες ζουν μέσα σε ανοιχτό όριο του αιωνίου χρόνου. Ο χρόνος δεν έχει αρχή και δεν έχει τέλος... Το “τώρα” σπάνια το συναντάς και η λέξη “αύριο” είναι πολύ συχνή. Όμως τα λεωφορεία και τα τρένα πρέπει να κρατήσουν ένα ωράριο και αυτό δεν είναι πάντα εύκολο.
Όσο για τους δρόμους που έχουν ονομασίες, αυτές τις γνωρίζει μόνο ο ταχυδρόμος γιατί σχεδόν πότε δεν βλέπεις τις πινακίδες στη θέση τους.
Μια προφορική κοινωνία
Ο Έλληνας πολύ εύκολα θα ρωτήσει να μάθει το δρόμο παρά θα χρησιμοποιήσει το χάρτη. Δεν ξέρει ούτε να τον διαβάζει και έτσι γέλασε πολύς κόσμος όταν ένας νταλικέρης ερχόμενος από τη Βενετία έκανε τον κύκλο της Ελβετίας για να φτάσει στη Νυρεμβέργη. Είχε σημειώσει στο χάρτη που αγόρασε για πρώτη φορά στη ζωή του τη διαδρομή που του φάνταζε πιο ωραία.
Συνάδελφοι του εξήγησαν ότι θα ερχόταν πολύ πιο σύντομα μέσα από τη σήραγγα του Brenner. Πέταξε το χάρτη του και από δω και στο εξής λέει θα ρωτάει.
Με τα τυπωμένα γράμματα φαίνεται δεν τα πηγαίνουν γενικώς καλά οι Έλληνες. Έτσι και τα ωράρια των μουσείων στις ηλεκτρονικές σελίδες του υπουργείου Πολιτισμού ποτέ δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Πνεύμα δημιουργικό: I have inspiration
Πολλοί Έλληνες είναι πνεύματα δημιουργικά και αυτό όχι μόνο στο να παραποιούν στατιστικά στοιχεία.
Έτσι και ο Κρητικός Γιώργος Πετράκης που έχει το δικό του μουσείο που μας ξεναγεί από την εποχή των πρώτων ανθρώπων έως την εφεύρεση του τροχού έως και την προσγείωση στη σελήνη. Το ίδιο και ο Κώστας Κοτσανάς από το Κατάκολο που λειτουργεί έκθεση με τίτλο την τεχνολογία από το πρώτο ρομπότ έως και το ξυπνητήρι.
Όσο για τη ζωγράφο στα νότια της Κρήτης, που διατηρεί και πλυντήριο ρούχων, αυτή έχει την έκθεσή της ανάμεσα στα πλυντήρια και συχνά μια ταμπελίτσα στην πόρτα που γράφει: ”I have inspiration. Come back tomorrow”
Οι Έλληνες στις διακοπές τους
Οι Έλληνες προτιμούν να κάνουν διακοπές με παρέες και στην πατρίδα τους. Το καλοκαίρι στη θάλασσα και το χειμώνα στα βουνά.
Όπως επίσης και στα αρκετά χιονοδρομικά κέντρα που υπάρχουν.
Τα καταλύματα τους κάθε άλλο πάρα ταπεινά χαρακτηρίζονται και έχουν συνήθως το τζάκι τους και το τζακούζι τους.
Οι παραγγελίες στο φαγητό γίνονται προφορικά και τα γκαρσόνια γνωρίζουν πολύ καλά πως εδώ έχουν να κάνουν με ντόπιους και όχι με τουρίστες.Βλέπετε οι Ελληνίδες μαμάδες μπορούν να κρίνουν το καλό φαγητό.Πολλά από αυτά τα καταλύματα φτιάχτηκαν με χορηγήσεις της Ε.Ε. και έχουν πάρει τέτοια μορφή ώστε αργότερα να μπορούν να τροποποιηθούν σε κατοικίες για τα παιδιά τους”.

Αυτό ήταν εν ολίγοις το κατεβατό που δεχτήκαμε από τη Γερμανία.
Δεν ξέρω τις αντιδράσεις των εκεί Ελλήνων και την αντιμετώπισή τους αυτό το διάστημα. Οι παραπάνω απόψεις δεν αντιπροσωπεύουν σίγουρα τον μέσο Γερμανό. Και είναι φυσικό όπως όλος ο κόσμος και αυτοί να παρακινούνται και να επηρεάζονται από τα ΜΜΕ.
Ας μην ξεχνάμε πως οι προσβολές αυτές στοχεύουν και σε έναν σεβαστό αριθμό Γερμανών πολιτικών με ελληνική καταγωγή.
Το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό κατά τη γνώμη μου. Στα παραπάνω λόγια υπάρχουν πολλές αλήθειες, αρκετές υπερβολές και πολλά ψέματα. Όμως δεν έχει κατά τη γνώμη μου κανείς το δικαίωμα να κατακρίνει έναν λαό για την πολιτιστική του κληρονομιά, τη γλώσσα του και τη θρησκεία του.
Να διασύρει τα ήθη και έθιμα και τον πράο χαρακτήρα ενός λαού.
Όλα επιτρέπονται πια στα ΜΜΕ αλλά όπως είπαν οι ένδοξοι πρόγονοι μας: “Παν Μέτρον άριστον”.

p.gianopoulos@yahoo.gr

Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

Ψηφίστηκε Νόμος στη Βουλή «STOP» σε διπλούς μισθούς Νομαρχών και Δημάρχων!


Τέρμα στους διπλούς μισθούς των Νομαρχών και των Δημάρχων βάζουν τα έκτακτα μέτρα που πήρε την περασμένη εβδομάδα η Κυβέρνηση και ψηφίστηκαν στο σχετικό Νομοσχέδιο.
Σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 7 του Ν/Σ προβλέπεται, πως όλα τα αιρετά όργανα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης υποχρεούνται «να επιλέξουν είτε τις αποδοχές της οργανικής θέσης από την οποία προέρχονται είτε τα έξοδα παράστασης που δικαιούνται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 20 ημερών από τη δημοσίευση του Νόμου αυτού. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία η καταβολή των αποδοχών της οργανικής θέσης από την οποία προέρχονται διακόπτεται». Βέβαια, κάποια στελέχη του ΠΑΣΟΚ αντέδρασαν, ωστόσο η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών και ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Ραγκούσης είχαν προαναγγείλει την αλλαγή αυτή.

ΠΑΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ…
Η υπόθεση των διπλών μισθών των Νομαρχών και των Δημάρχων είναι παλιά ιστορία. Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας για τις Δημοτικές και Νομαρχιακές εκλογές του 2006 η τότε υποψήφια Νομάρχης Αθηνών κα Φωτεινή Πιπιλή είχε καταγγείλει την Πρόεδρο της ΕΝΑΕ και Υπερνομάρχη Αθηνών- Πειραιώς κα Φώφη Γεννηματά, ότι είχε τρεις μισθούς του Δημοσίου, από την ΕΝΑΕ, από την Υπερνομαρχία και από την Εθνική Τράπεζα!
Όπως τόνιζαν πάντως πηγές από τα δυο αρμόδια Υπουργεία, Οικονομίας και Εσωτερικών, «θα μείνουν στην αυτοδιοίκηση όσοι πραγματικά ενδιαφέρονται για αυτήν» με την απόφαση της κατάργησης των δυο μισθών.

ΑΛΛΑ ΜΕΤΡΑ
Εκτός από τον διπλό μισθό, με βάση το σχετικό Νομοσχέδιο για τα έκτακτα μέτρα οι αιρετοί της Αυτοδιοίκησης χάνουν το 7% των ετήσιων αποδοχών τους, ενώ με το φορολογικό Ν/Σ που πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή εντός των επόμενων εβδομάδων, αναμένεται να χάσουν έως και 1000 ευρώ το μήνα, καθώς θα λαμβάνουν αποζημίωση που θα φορολογείται με βάση τη νέα φορολογική κλίμακα με συντελεστή 38 ή 40% και όχι αυτοτελώς με μόλις 20%.